Algemene informatie
SKGZ zet zich in voor een goede toegang tot zorg. SKGZ is onafhankelijk en onpartijdig en helpt bij \'gedoe\' tussen verzekerden en zorgverzekeraars. Dat kan door bemiddeling van de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. SKGZ is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor de zorgverzekeringen.
Contactinformatie
088 9006 900www.skgz.nlinfo@skgz.nlLaatste controle: juli 2025
Postadres
Openingstijden
Links
Hulpaanbod
Advies en informatie over zorgverzekeringen
Voorlichting Bemiddeling door de Ombudsman Zorgverzekeringen (Niet-)bindend advies door de Geschillencommissie Zorgverzekeringen
E-learning Signaleren en oplossen zorgverzekeringsschulden
Signaleren en oplossen zorgverzekeringsschulden Het programma: Het incassoprotocol van zorgverzekeraars Het voorkomen van aanmelding als wanbetaler Afmelding bij het CAK Het afspreken van een betalingsregeling Zorgverzekering en detentie Deelname:gratisDuur:1,5 uur
Training: Zó los je zorgverzekeringsschulden op! (online)
Zorgverzekeringslijn traint professionals en vrijwilligers om zorgverzekeringsproblemen te voorkomen en op te lossen. De trainingen zijn gratis. Wij bieden open trainingen aan, trainingen op aanvraag voor organisaties en e-learning. Wij geven uitleg over de wanbetalersregeling en...